KONTSUMITZAILEEI INFORMAZIOA EMATEKO UDAL BULEGOA. KONTSUMO-ARLOKO ESKAERAK

Zer da?

Kontsumo-arloko informazioko, bitartekaritzako, ikuskapeneko, amaiera-iragarpeneko, arbitrajeko edo prestakuntzako eskaerak dira.

Erandioko Udalaren Kontsumitzaileei Informazioa emateko Udal Bulegoak honako helburu hauek ditu:

  • herritarrei informazioa ematea beren eskubideak defenda ditzaten kontsumitzaile eta erabiltzaile gisa ondasunak erostean eta zerbitzuak erabiltzean
  • kontsumitzaile eta erabiltzaileen kexak, salaketak eta erreklamazioak jasotzea, eta dagozkien entitate edo erakundeetara bidaltzea,
  • bitartekaritza-lanak egitea kexa eta erreklamazioetan, alderdien arteko konponbideak bilatuz
  • kontsumo-gaiekin lotutako beste ikastetxe publiko edo pribatu batzuen helbideak eta funtzio nagusiak adieraztea,
  • kontsumo-arloan, hezkuntza- eta prestakuntza-zereginak betetzea.

Nork eska dezake?

Azken kontsumitzaile edo erabiltzaileak diren, hau da, ondasun bat erosten duten edo zerbitzu bat merkataritza- edo lanbide-jardueretarako erabili ordez erabilera pertsonala ematen dioten pertsona fisikoak, Erandion erroldatutako daudenak, edo haien legezko ordezkariak.

Erandioko Udalak bere zerbitzuak ematen dizkie halaber Txorierriko Mankomunitatea osatzen duten udalerriei: Derio, Larrabetzu, Lezama, Loiu, Sondika eta Zamudio.

Aurkeztu beharreko dokumentazioa

Eskaera, kontsultaren edo erreklamazioaren gaia edo xedea zehaztuz, kasurako dokumentazio esanguratsuena erantsiz. Edo arbitraje-eskaera bat bada (aldez aurreko erreklamazioa behar du).

Legezko ordezkariaren kasuan, legez egiaztatzeko eta ordezkatzeko idazkia: Ordezkaria izendatzeko inprimakia.

Aurkeztu beharreko beste dokumentu batzuk: eskatzaileak beharrezkotzat iritzitakoa kasua ezagutzeko eta erantzun hobea emateko (aurrekontuak, fakturak, erosketa-tiketak, kontratuak, publizitatea, argazkiak eta abar).

Establezimenduan betetako Erreklamazio Orri ofiziala.

Aurkezteko lekua

Presentzialki:
Herritarrentzako Arreta Zerbitzua - HAZ
Altzaga: Antonio Trueba zeharkalea 2
Astrabudua: Meso kalea 20
Ordutegia: astelehenetik ostiralera, 08:30etik 14:30era
Sarrera-erregistroaren ordutegia: astelehenetik ostiralera, 08:30etik 14:00etara

Telematikoki:
www.erandio.eus webgunearen bidez

Informazio gehiago

Kostu ekonomikoa

Kosturik gabe.

Ebazteko eta jakinarazteko epea

Kontsultetarako aurreikusitako epea: 7 egun baliodun.
Erreklamaziorako aurreikusitako epea: erreklamazioaren xede den sektorearen mende egongo da.

Araudi aplikagarria

6/2003 Legea, abenduaren 22koa, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Estatutuari buruzkoa. (Honako lege hauek aldatzen dute: ekainaren 29ko 9/2007 Legeak: 67. artikulua indargabetzen du; ekainaren 25eko 7/2008 Legeak: 53.1 eta 62. artikuluak aldatzen ditu; eta otsailaren 9ko 2/2012 Legeak: 40.4, 41. eta 42. artikuluak aldatzen ditu eta 2. Xedapen Gehigarria gehitzen du). (Euskadi)

142/2014 Dekretua, uztailaren 1ekoa, kontsumoko erreklamazio-orriei eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen kexa, erreklamazio eta salaketei erantzuteko prozedurari buruzkoa. (Euskadi)

1/2007 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 16koa, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Defentsarako Lege Orokorraren testu bategina eta beste lege osagarri batzuk onartzen dituena. (Martxoaren 27ko 3/2014 Legeak aldatzen duena, besteak beste) (Estatukoa)

Eskaera jaso ondoko izapideak

HERRITARRENTZAKO ARRETA ZERBITZUAK
1. Eskaera eta dokumentazioa jasotzea eta egiaztatzea.
2. Erregistratzea, eskaneatzea eta interesdunari kopia.
3. Eskaera Kontsumora bidaltzea izapidetu dezan.

OSASUN PUBLIKOA ETA KONTSUMOAK
4. Dokumentazioa Kontsumitzaileei Informazioa emateko Udal Bulegoan jasotzea
5. KontsumoNet-en erregistratzea, hala badagokio.
6. Egindako eskaerari erantzutea.
7. Erantzuna interesdunari jakinaraztea hautatutako kanalaren bidez.

BITARTEKARITZA-ESKAEREN KASUAN
1. Dokumentazioa Kontsumitzaileei Informazioa emateko Udal Bulegoan jasotzea
2. KontsumoNet-en erregistratzea.
3. Erreklamazioa erreklamatutako establezimendura bidaltzea alegazioak egiteko.
4. Erreklamatzaileari izapideak eta haien emaitzak jakinaraztea jakitun gera dadin eta aukera erabilgarriak kontuan har ditzan:
KASUAK:
Alegazioak egokiak badira:
· Comunicación a la persona reclamante.
· Archivo del expediente.
Alegazioak desegokiak badira edo ez badira jasotzen. Erreklamatzailearentzako aukerak jakinaraztea:
· Erreklamazioa artxibatzea. Teknikariak beste jardun batzuetarako lege-oinarririk ez dagoela uste badu edo erreklamazioak aurrera egiteko aukerarik ez duela ikusten bada.
· Auzibidera eramatea. Moduak eta bitartekoak adieraztea.
· Arbitrajea eskatzea:
Aukera azaltzea: beharrezko dokumentazioa eta eskaera.
Eskaera jasotzea eta espediente osoa Euskadiko Kontsumoko Arbitraje Batzordera igortzea
KontsumoNet-en bitartez.
Euskadiko Kontsumoko Arbitraje Batzordeak zuzenean jakinarazten dio interesdunari eskaera izapidetzeko onartzen den ala ez, arbitraje-entzunaldiaren data adierazten du, eta emandako laudoa jakinarazten du.
Kontsumitzaileei Informazioa emateko Udal Bulegoak arau-hausterik ikusten badu erreklamatutako establezimendu edo enpresaren aldetik:
· Txostena burutzari.
· Balioesten bada:
Kontsumobide Kontsumoko Euskal Institutura edo erakunde eskudunera helaraziko da.
Eskaeraren eta espedientearen kopia osoa igortzea.
Erakunde eskudunak zuzenean jakinaraziko dio establezimenduari edo enpresari hartutako ebazpena.
5. Espedientea artxibatzea.

Oharrak

Kontsumitzaileei Informazioa emateko Udal Bulegoak ez die honako arazo hauei erantzuten:

  • partikularren artekoak: esaterako, jabeen erkidegoak, partikularren arteko salmenta, partikularren arteko etxebizitza-alokairua.
  • enpresakoak: esaterako, telefonia-arazo bat duten enpresak.
  • administrazio publikoarekin: isunak, zergak?
  • auzibideari hasiera eman zaionetan edo epai judiziala jaso dutenetan.
  • intoxikazioaren, lesioaren edo heriotzaren inguruko arazoak.

Arlo arduraduna

Herritarrak / Kontsumoa